چراغ سقفی توکار سیل SEAL IP

چراغ دان لایت توکار

برخی فضاها مانند فضاهایی که در آنها رطوبت و بخار آب وجود دارد نیازمند چراغ‌های کامل‌تری هستند تا عملکرد بهتری داشته باشند. استفاده از چراغ‌های ضد آب روشی مناسب برای نورپردازی این فضاها می‌باشد. به این طریق میتوان ضمن رعایت اصول حفاظتی با چراغ‌های خطی از نظر زیبایی شناسی نیز فضا را ارتقا بخشید.





مشخصات الکتریکی

770 lm   –   شار نوری

IP 65  –  درجه حفاظت

8.8 w/m   –  توان

 2700 k   –   رنگ نور

 CRI>90   –   شاخص نمودار رنگ

50000 h   –  طول عمر

ابعاد و اندازه

87 mm   –  قطر

87 mm   –   ارتفاع

رنگ‌بندی

رنگ سفید

ویژگ‌های فیزیکی

چراغ سقفی توکار سیل SEAL IP ضد آب به ابعاد ۸۷ میلیمتر در ۸۷ میلیمتر موجود میباشد. ارتفاع چراغ نیز ۹۰ میلی‌متر است. شما میتوانید این چراغ را در دو رنگ مشکی و سفید سفارش دهید.

ویژگی‌های الکتریکی

چراغ سقفی توکار سیل SEAL IP در رنگ نور 4000 کلوین و با ضریب نمود رنگی CRI>90 و طول عمر بیش از 50000 ساعت در مجموعه روشنایی هبیتس موجود می‌باشد. توان کلی این محصول 5  وات و درجه حفاظت آن (IP)65 می‌باشد.

مراحل نصب و اجرا

امکان طراحی اتصالات نصب علاوه بر استاندارد نصب بر اساس شرایط پروژه برای کلیه چراغ‌های شرکت طراحی و ساخت محصولات روشنایی هبیتس وجود دارد. همچنین همه محصولات دستورالعمل‌های نصب به همراه خدمات و پشتیبانی فنی و گارانتی پس از فروش می‌باشند.

فضای داخلی

انواع چراغ‌های سقفی

چراغ‌های سقفی انواع گوناگونی دارند

  • چراغ دان لایت روکار
  • چراغ دان لایت توکار
  • چراغ دان لایت بدون لبه یا Trimless

چراغ سقفی توکار سیل SEAL IP به صورت ضد آب هم موجود می‌باشند که برای فضاهای مرطوب مانند سرویس، حمام و یا فضاهایی مانند استخرها  نیز چراغ سقفی توکار سیل SEAL IP به کار می‌روند.

نور پردازی فضاهای مرطوب

اولین و مهم‌ترین اصل انتخاب چراغ برای حمام توجه به رتبه IP چراغ است. چراغ‌ها بر اساس استانداردهای جهانی به میزان حفاظتی که در برابر آب و گرد و غبار دارند؛ دسته بندی می‌شوند.

درجه بندی IP چیست؟!

واژه IP مختصر شده عبارت Ingress Protection میباشد که اصطلاحی در استاندارد IEC60529 است. درجه حفاظت (IP) میزان مقاومت و محافظتی است که چراغ در برابر آب و گرد و غبار دارد. چراغ سقفی توکار سیل SEAL IP، درجه حفاظت چراغ با یک عدد دو رقمی نشان داده میشود به این صورت که عدد اول (از 0 تا 6) نشان دهنده مقاومت چراغ در برابر گرد و غبار است و عدد دوم (از 0 تا 8) نشان دهنده مقاومت چراغ در برابر آب است.

طبیعتا هرچقدر عدد IP چراغ بالاتر باشد مقاومت چراغ نیز بیشتر خواهد بود.مانند چراغ سقفی توکار سیل SEAL IP عدد اول IP هرچقدر بیشتر باشد به این معنی است که چراغ در برابر ذرات ریزتری مقاوم خواهد بود و اگر این عدد در بالاترین حد خود یعنی ۶ باشد به این معنی است که هیچ گونه گرد و غباری در آن نمیتواند نفوذ کند.رقم دوم نیز هرچقدر بالاتر باشد مقاومت محصول در برابر آب بیشتر خواهد بود. برای مثال اگر این رقم ۵ باشد یعنی چراغ در برابر فوران آب و قطرات پرتابی حفاظت بالاتری دارد.

گاهی نیز ممکن است عدد IP سه رقمی باشد که عدد سوم نشانگر میزان حفاظت چراغ در برابر ضربه و یا هرگونه برخورد با جسم خارجی میباشد.

رقم اول عدد IP به چه معناست؟

0: بدون حفاظت

1: حفاظت در برابر ذرات بزرگتر از ۵۰ میلی‌متر

2: حفاظت در برابر ذرات کوچکتر از ۱۲ میلی‌متر

3: حفاظت در برابر ذرات بزرگتر از ۲.۵ میلی‌متر

4: حفاظت در برابر ذرات بزرگتر از ۱ میلی‌متر

5: حفاظت کافی و مناسب در برابر گرد وغبار ( به این معنی که دستگاه به طور کامل در برابر گرد و غبار حفاظت نشده است اما گرد و غبار وارد شده در کارکرد چراغ اختلالی ایجاد نمیکند)

6: غیرقابل نفوذ در برابر گرد وغبار

رقم دوم عدد IP بیانگر چیست؟

0: بدون حفاظت

1: حفاظت در برابر ریزش عمودی آب

2: حفاظت در برابر ریزش عمودی آب با زاویه ۱۵ درجه

3: حفاظت در برابر پاشیدن آب تا ۶۰ درجه از هر طرف

4: حفاظت در برابر پاشیدن آب تا ۶۰ درجه با هر زاویه ای

5: حفاظت در برابر واترجت در هر مسیری

6: حفاظت در برابر واترجت قوی یا امواج دریا

7: حفاظت در برابر فرو رفتن در آب تا عمق 1 متر در مدت زمان ۳۰ ثانیه

8: حفاظت مقابل غرق شدن در آب

علاوه بر درجه IP چراغ، مسئله دیگری که باید به آن توجه شود منطقه نصب چراغ است؛ به این معنا که چراغ در چه حد با آب در تماس است و به چه درجه‌ای از حفاظت نیاز دارد. مانند چراغ سقفی توکار سیل SEAL IP.

شما همواره میتوانید جهت خرید چراغ سقفی توکار سیل SEAL IP و یا در هر مرحله از پروژه برای انتخاب بهترین محصول و شیوه نور پردازی از مشاوران مجموعه روشنایی هبیتس راهنمایی بگیرید.

راهنما و چند نکته مهم خرید چراغ خطی

نکات قبل از خرید چراغ خطی مطمئناً، نکات مهمی وجود دارد که باید هنگام خرید [...]

مقایسه نورپردازی سنتی با نورپردازی خطی

نورپردازی خطی نوعی نورپردازی است که از منابع نوری باریک و طولانی استفاده می‌کند. اغلب [...]

چراغ خطی چیست و چه کاربردهایی دارد

چراغ خطی به عنوان یک نور به شکل خط تعریف می‌شود. چراغ خطی در بیشتر [...]

بیشتر بدانید

محصولات مرتبط

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “چراغ سقفی توکار سیل SEAL IP”

جهت ثبت سفارش، مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر محصولات روشنایی هبیتس با ما در ارتباط باشید.