چراغ خطی روکار آویز باریس BARIS

روشنایی فضاهای مرطوب

چراغ خطی باریس با درجه حفاظت IP64 و IP65 قابل استفاده در فضاهای ورزشی، استخرها و فضاهای مرطوب می‌باشد. همچنین می‌توان از آن در فضاهای خارجی و ورودی‌ها به دو صورت آویز و روکار استفاده کرد. چراغ خطی باریس از پخش نور مناسبی برخوردار بوده و نور را به صورت یکدست و یکنواخت ارائه میدهد. از دیگر مزایای این چراغ میتوان به بازده نوری بالا، مصرف کم و طول عمر بالای آن اشاره کرد.





شناسه محصول: BARIS دسته: برچسب: , ,

مشخصات الکتریکی

جریات ثابت

 2150 lm/m   –   شار نوری

IP 20  –  درجه حفاظت

 24 w/m   –  توان

 2700,3000,4000 k   –   رنگ نور

 CRI>85   –   شاخص نمودار رنگ

50000 h   –  طول عمر

ابعاد و اندازه

1000 mm   –  طول

130 mm   –  عرض

80 mm   –   ارتفاع

رنگ‌بندی


ویژگ‌های فیزیکی

چراغ خطی روکار آویز باریس BARIS در طول ۱ متر، عرض ۱۳ سانتی‌متر و ارتفاع ۸ سانتی‌متر قابل سفارش بوده و در دو رنگ مشکی و طوسی موجود می‌باشد.

ویژگی‌های الکتریکی

چراغ خطی روکار آویز باریس BARIS در ۳ رنگ نور 2700,3000,4000 کلوین و با ضریب نمود رنگی CRI>85 و طول عمر بیش از 50000 ساعت در مجموعه روشنایی هبیتس موجود و قابل سفارش می‌باشد. توان کلی این محصول 24 وات بر متر است.

مراحل نصب و اجرا

چراغ‌های مجموعه روشنایی هبیتس علاوه بر طراحی کاربردی و متناسب با فضا‌ها بر اساس نوع محصول و در چهارچوب دستورالعمل‌های فنی شامل خدمات نصب و پشتیبانی فنی و ۳ سال گارانتی پس از فروش می‌باشند.

فضای خارجی / ورودی / پارکینگ / فضا‌های ورزشی / استخر

درباره چراغ‌های ضد آب

منظور از چراغ ضد آب، چراغی است که آب‌بندی شده باشد تا در برابر نفوذ آب، رطوبت و گرد و غبار موجود در هوا مقاوم شده باشد. قسمت مهمی که در چراغ باید آب‌بندی شود دیفیوزر است.

درجه‌بندی IP چیست!

واژه IP مختصر شده عبارت Ingress Protection میباشد که اصطلاحی در استاندارد IEC60529 است. درجه حفاظت (IP) میزان مقاومت و محافظتی است که چراغ در برابر آب و گرد و غبار دارد. درجه حفاظت چراغ مانند چراغ خطی روکار آویز باریس BARIS با یک عدد دو رقمی نشان داده می‌شود به این صورت که عدد اول (از 0 تا 6) نشان دهنده مقاومت چراغ در برابر گرد و غبار است و عدد دوم (از 0 تا 8) نشان دهنده مقاومت چراغ در برابر آب است.

طبیعتا هرچقدر عدد IP چراغ بالاتر باشد مقاومت چراغ نیز بیشتر خواهد بود. عدد اول IP هرچقدر بیشتر باشد به این معنی است که چراغ در برابر ذرات ریزتری مقاوم خواهد بود و اگر این عدد در بالاترین حد خود یعنی 6 باشد به این معنی است که هیچ گونه گرد و غباری در آن نمی‌تواند نفوذ کند. رقم دوم نیز هرچقدر بالاتر باشد مقاومت محصول مانند چراغ خطی روکار آویز باریس BARIS در برابر آب بیشتر خواهد بود. برای مثال اگر این رقم 5 باشد یعنی چراغ در برابر فوران آب و قطرات پرتابی حفاظت بالاتری دارد. گاهی نیز ممکن است عددIP سه رقمی باشد که عدد سوم نشانگر میزان حفاظت چراغ در برابر ضربه و یا هرگونه برخورد با جسم خارجی می‌باشد.

رقم اول عدد IP به چه معناست؟

  • 0 بدون حفاظت
  • ۱ حفاظت در برابر ذرات بزرگتر از ۵۰ میلی‌متر
  • ۲ حفاظت در برابر ذرات کوچکتر از ۱۲ میلی‌متر
  • ۳ حفاظت در برابر ذرات بزرگتر از ۲.۵ میلی‌متر
  • ۴ حفاظت در برابر ذرات بزرگتر از ۱ میلی‌متر
  • ۵ حفاظت کافی و مناسب در برابر گرد وغبار ( به این معنی که دستگاه به طور کامل در برابر گرد و غبار حفاظت نشده است اما گرد و غبار وارد شده در کارکرد چراغ اختلالی ایجاد نمیکند)
  • ۶ غیرقابل نفوذ در برابر گرد وغبار

رقم دوم عدد IP بیانگر چیست؟

  • 0 بدون حفاظت
  • ۱ حفاظت در برابر ریزش عمودی آب
  • ۲ حفاظت در برابر ریزش عمودی آب با زاویه ۱۵ درجه
  • ۳ حفاظت در برابر پاشیدن آب تا ۶۰ درجه از هر طرف
  • ۴ حفاظت در برابر پاشیدن آب تا ۶۰ درجه با هر زاویه‌ای
  • ۵ حفاظت در برابر واترجت در هر مسیری
  • ۶ حفاظت در برابر واترجت قوی یا امواج دریا
  • ۷ حفاظت در برابر فرو رفتن در آب تا عمق ۱ متر در مدت زمان ۳۰ ثانیه
  • ۸ حفاظت مقابل غرق شدن در آب

چراغ‌های فضاهای مرطوب

امروزه استفاده از چراغ‌های خطی مانند چراغ خطی روکار آویز باریس BARIS به دلیل مصرف کم انرژی، بازده نوری بالا، طول عمر زیاد و پخش نور یکنواخت و یکدست بسیار مرسوم شده است. برخی فضاها مانند فضاهایی که در آنها رطوبت و بخار آب وجود دارد نیازمند چراغ‌های کامل‌تری هستند تا عملکرد بهتری داشته باشند.

استفاده از چراغ‌های خطی مانند چراغ خطی روکار آویز باریس BARIS ضدآب روشی مناسب برای نورپردازی این فضاها می‌باشد. به این طریق میتوان ضمن رعایت اصول حفاظتی با چراغ‌های خطی از نظر زیبایی‌شناسی نیز فضا را ارتقا بخشید.

اصول نورپردازی فضاهای ورزشی

چراغ خطی روکار آویز باریس BARIS، در نورپردازی فضاهای ورزشی و باشگاه‌ها اصول و قواعدی وجود دارد. از جمله این اصول می‌توان به میزان نور کافی و پخش نور یکنواخت اشاره کرد. باشگاه‌های ورزشی معمولا ارتفاع سقف بلندی دارند بنابراین مهم است که از چراغی استفاده شود که میزان نور بالایی داشته باشد تا بتواند تمام زوایا را روشن کند.

نکته دیگر این است که چراغ و چراغ خطی روکار آویز باریس BARIS مورد استفاده در این فضاها باید پخش نور یکنواخت و یکدستی داشته باشد و ایجاد خیرگی نکند تا از این طریق فضایی راحت و به دور از تنش برای کاربر ایجاد شود. نکات ذکر شده کلی بوده و برای نورپردازی هر فضای ورزشی بسته به نوع ورزش و فعالیت، فاکتورهای متعددی باید بررسی شوند. شما میتوانید برای مشاوره و طراحی نورپردازی فضای مورد نظر خود و خرید چراغ خطی روکار آویز باریس BARIS از همکاران ما در مجموعه روشنایی هبیتس کمک بگیرید.

نورپردازی سقف استخر

در فضای استخر به دلیل وجود آب و رطوبت نمی‌توان از چراغ‌های معمولی جهت روشنایی استفاده کرد. به همین جهت چراغ خطی روکار آویز باریس BARIS با مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت و گرد وغبار و همچنین ظاهری مدرن و زیبا انتخابی مناسب برای این محیط ها می باشد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “چراغ خطی روکار آویز باریس BARIS”

جهت ثبت سفارش، مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر محصولات روشنایی هبیتس با ما در ارتباط باشید.