نکات قبل از خرید چراغ خطی

مطمئناً، نکات مهمی وجود دارد که باید هنگام خرید چراغ های خطی در نظر بگیرید:

  • هدف: خرید چراغ خطی را برای چه کاری نیاز دارید؟ آیا از آنها برای نورپردازی کلی، نورپردازی تاکیدی یا نور محیطی استفاده می‌کنید؟ بنابراین خدف از خرید چراغ خطی بسسیار در انتخاب نوع چراغ خطی مهم است. در این مورد می‌تواتید از مشاوران با تجربه مجموعه روشنایی هبیتس به صورت رایگان مشاوره بگیرید.
  • اندازه: چقدر فضا برای نور نیاز دارید؟ چراغ‌های خطی دارای طول‌های مختلفی هستند، بنابراین حتماً قبل از خرید خرید چراغ خطی، منطقه‌ای را که باید روشن کنید اندازه گیری کنید.
  • دمای رنگ: دمای رنگ یک لامپ تعیین می‌کند که نور گرم یا سرد ظاهر شود. دمای رنگی را انتخاب کنید که مکمل دکوراسیون فضای شما باشد.
  •  وات: وات میزان برق مصرفی یک لامپ را اندازه گیری می‌کند. یک لامپ با توان مناسب برای نیاز خود انتخاب کنید.
  • بهره‌وری انرژی: خرید چراغ خطی دارای رتبه بندی‌های مختلف بهره‌وری انرژی هستند. یک لامپ با رتبه بهره وری انرژی انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند.
  • دوام: چراغ خطی نور مخفی خطی گفته می شود گاهی ممکن است در معرض دید قرار نگیرند، بنابراین مهم است که لامپی را انتخاب کنید که بادوام و ضد آب باشد.
  • قیمت: قیمت چراغ‌های خطی در خرید چراغ خطی از چند تومان تا چند صد تومان متغیر است. قبل از شروع خرید چراغ خطی، بودجه تعیین کنید. هنگامی که این عوامل را در نظر گرفتید، می‌توانید انتخاب‌های خود را محدود کنید و چراغ‌های خطی مناسبی را برای نیازهای خود پیدا کنید.
  • دیدگاه‌های محصولات هبیتس را بخوانید تا ببینید دیگران در مورد چراغ های خطی مورد نظر شما چه گفته‌اند.
  • برای یافتن بهترین قیمت خرید چراغ خطی، قیمت‌های خرده فروشان مختلف را مقایسه کنید.
  • اگر مطمئن نیستید کدام چراغ های خطی برای شما مناسب هستند، از یک متخصص نور در مجموعه روشنایی هبیتس کمک بخواهید. با کمی تحقیق می‌توانید چراغ های خطی مناسبی را برای روشن کردن خانه یا محل کار خود بیابید.
چراغ خطی توکار کناف نور خطی سقف چراغ خطی باریک

خرید چراغ خطی توکار فیلا FILA

چراغ خطی توکار کناف، چراغ خطی باریک، نور خطی سقف و فقط به قطر پنل کناف ویژگی‌های چراغ خطی فیلا, چراغ خطی لبه دار توکار فیلا یکی از پرکاربردترین محصولات مجموعه روشنایی هبیتس برای سقف‌های کناف می‌باشد. سقف کناف نوعی از مصالح سقفی است که از الیاف کناف ساخته می شود. نسبت به مصالح سنتی سقف دارای مزایای متعددی است.

چراغ خطی توکار فیلا FILA

در ادامه به چند نکته در مورد انتخاب بهترین چراغ خطی می‌پردازیم:

ظرافت ساخت

برای خرید چراغ خطی به موارد متعددی لازم است توجه شود. چراغ‌های خطی دارای انواع و اندازه‌های گوناگونی هستند که در نحوه نصب نیز دارای تنوع می‌باشند. پس قبل از هرچیز برای خرید چراغ خطی باید نوع نیاز فضا و استانداردهای نوری موجود برای هر فضا را بررسی کنید. این کار نیاز به مهارت و تخصص دارد که همان طور قبل تر ذکر شد شما با کمک گرفتن از مهندسین مشاور مجموعه روشنایی هبیتس میتوانید به راحتی به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کنید. شاید اولین ویژگی‌ای که برای خرید چراغ خطی به ذهن هر شخص برسد؛ نوع شکل، ساخت و ظاهر چراغ باشد. پس میتوان گفت که ظرافت در ساخت محصول تاثیر بسزایی در جلوه بصری آن دارد. خرید چراغ خطی از هر نوعی که باشند اعم از خرید چراغ خطی آویز، روکار، توکار و … باید به دقت و ظرافت ساخته و پرداخته شوند تا بتوانند به عنوان یک عنصر جلوه بخش در فضا عمل کنند. ظرافت ساخت محصولات همیشه یکی اصول اولیه در کارگاه هبیتس بوده و برای تایید کیفیت محصولات زمان زیادی صرف می‌شود تا هر یک از چراغ‌ها در بهترین نوع خودشان ساخته و در پروژه‌ها به کار برده شوند.

توجه به تولیدکننده

در بحث خرید چراغ خطی شرکت‌های متعددی در بازار وجود دارند که انواع چراغ خطی را عرضه می کنند. فاکتور مهمی که می‌تواند باعث تمایز یک تولید کننده شود، کیفیت ساخت می‌باشد. در مجموعه هبیتس همواره سعی شده است تا بهترین محصول منطبق با خواسته های کارفرما و شناسایی و توجه به معماری محیط عرضه شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

ساخت چراغ خطی لاین خطی توکار ابعاد چراغ خطی توکار

قابلیت نصب مناسب تمام سقف‌ها

نور یکنواخت بدون خیرگی

یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین نکاتی که باید در حین انتخاب چراغ خطی به آن توجه شود میزان خیرگی چراغ می‌باشد. نور و نور پردازی عضو جدایی ناپذیر و حیاتی زندگی انسان هستند. با این وجود اگر به روش صحیح طراحی و اجرا نشوند میتواند باعث ناراحتی و یا حتی آسیب به چشم انسان شوند. یکی از آسیب هایی که ممکن است در اثر شدت زیاد نور به چشم انسان وارد شود خیرگی است. خیرگی یا Glare یک پارامتر قابل اندازه‌گیری بوده و در اثر شدت بیش از حد نور و تراکم آن در یک ناحیه ایجاد می شود که سوزش چشم را در پی دارد و در طولانی مدت باعث کاهش راندمان ذهن انسان می شود. خیرگی به دو دسته آزاردهنده (Discomfort Glare) و محدود کننده (Disability Glare) تقسیم میشود.

در خیرگی محدود کننده هاله‌ای مجازی از نور در شبکیه چشم به وجود می‌آید و در نتیجه آن دید انسان محدود شده و کاهش می‌یابد. راهکار رفع این مشکل ایجاد زاویه بین خط دید و نبع نور می‌باشد. برای رفع خیرگی در چراغ‌ها و پروژکتورها با استفاده از رفلکتور مناسب می‌توان این مشکل را حل کرد. خیرگی آزاردهنده به اندازه خیرگی محدود کننده خطرناک نیست. قرار گرفتن زیر تابش شدید آفتاب نمونه ای برای ایجاد خیرگی آزاردهنده است. با کاهش خیرگی محدود کننده، خیرگی آزار دهنده نیز کاهش می یابد.

نور مخفی خطی

برای رفع خیرگی باید در انتخاب چراغ  خطی دقت کرد. منابع نور ال ای دی نسبت به چراغ‌های نسل قدیم یعنی لامپ های رشته‌ای، خیرگی بسیار کمتری ایجاد می‌کنند. پس چراغ‌هایی که منبع نور ال ای دی و دیفیوزر با کیفیت داشته باشند خیرگی ایجاد نکرده و باعث بهم خوردن تعادل نوری فضا و ایجاد حس ناخوشایند برای کاربر نمی شوند.

توجه به برند قیمت و گارانتی

برند محصول یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت چراغ خطی می‌باشد. چنانچه یک محصول دارای ضمانت نامه و گارانتی باشد قیمت آن افزایش خواهد داشت و برای یک خرید مطمئن و مرغوب مسلما گارانتی داشتن محصول الزامی می‌باشد. اگر برای تامین چراغ‌های یک پروژه از چراغ های نا معتبر و فاقد گارانتی استفاده شود مسلما مشکلاتی به همراه خواهد داشت و چه بسا هزینه بیشتری هم در طول زمان برای نگهداری، تعمیر و یا تعویض چراغ ها صرف شود.

بنابراین بهتر است تا با خرید یک چراغ خطی معتبر و دارای گارانتی هزینه ها را کاهش داد و از نور پردازی با کیفیت و استاندارد برخوردار شد.

لازم به ذکر است که در مجموعه روشنایی هبیتس آنچه که ارائه می‌دهیم بر اساس نوع محصول و در چهارچوب دستورالعمل های فنی شامل خدمات نصب و پشتیبانی فنی و گارانتی می‌باشد.

خرید چراغ خطی مجموعه روشنایی هبیتس

نوشته‌های مرتبط

  • راهنما و چند نکته مهم خرید چراغ خطی
    نکات قبل از خرید چراغ خطی مطمئناً، نکات مهمی وجود دارد که باید هنگام خرید چراغ های خطی در نظر بگیرید: هدف: خرید چراغ خطی را برای چه کاری نیاز دارید؟ آیا از آنها برای نورپردازی کلی، نورپردازی تاکیدی یا نور محیطی استفاده می‌کنید؟ بنابراین خدف […]
  • مقایسه نورپردازی سنتی با نورپردازی خطی
    نورپردازی خطی نوعی نورپردازی است که از منابع نوری باریک و طولانی استفاده می‌کند. اغلب در محیط‌های تجاری و صنعتی استفاده می‌شود، اما در برنامه‌های مسکونی نیز به طور فزاینده‌ای محبوب هستند. از نورپردازی خطی می‌توان برای ایجاد جلوه‌های مختلفی از جمله نورپردازی گسترده، نورپردازی تاکیدی […]
  • چراغ خطی چیست و چه کاربردهایی دارد
    چراغ خطی به عنوان یک نور به شکل خط تعریف می‌شود. چراغ خطی در بیشتر فضاها کاربرد دارد و به شکل های رو کار، توکار و آویز می توانند نصب شوند. این چراغ‌ها در ابعاد و اندازه های مختلف با توجه به کاربری و متراژ فضا، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *